in

Pogrupowana lista poradników w formie oddzielnego typu wpisów

Tworząc większy zbiór poradników dla naszych klientów (np: poradniki z obsługi naszej usługi) czy chcąc oddzielić rozbudowane poradniki od codziennych wpisów na blogu lepiej wykorzystać tu oddzielny typ wpisów. Nie tylko nam samym będzie łatwiej nimi zarządzać ale i naszym odwiedzającym/klientom będzie łatwiej je przeglądać. Do tego kwestia customizacji działania i wyglądu znacznie ułatwiona.

Wtyczka WP Knowledgebase oferuje funkcję tworzenia treści typu baza wiedzy. Mamy oddzielny typ wpisów, oddzielną stronę główną wyświetlającą spis poradników oraz oddzielne strony archiwum (kategorie i tagi). A nawet oddzielny sidebar na widgety. Jak i same widgety, bo autorzy dodali kilka widgetów dedykowanych takiej bazie wiedzy.

Strona główna takiej bazy wiedzy zawiera spis wszystkich kategorii podzielonych na kolumny i wiersze, wraz z kilkoma ostatnimi artykułami z danej kategorii, obok każdej kategorii licznik artykułów. Dodatkowo pole przeszukania bazy wiedzy na daną frazę.

Nazwy kategorii są klikalne i przekierowują do spisu poradników z danej kategorii.

Strona danego poradnika nie wiele różni się od strony standardowego wpisu. Tytuł, treść, komentarze. Wyróżnia zestaw innych widgetów, pole przeszukania bazy wiedzy, brak ikony wpisu i brak typowych dla wpisów meta danych jak autor, data dodania czy liczba komentarzy.

Zarówno strona główna będąca spisem wszystkich poradników, strony kategorii i tagów z poradnikami oraz sama strona poradnika wyświetla niestandardowy sidebar na widgety. A skoro mowa o widgetach to autorzy wtyczki oddali do dyspozycji 4 widgety – pole wyszukiwarki, lista ostatnich poradników (możemy ustawić liczbę poradników oraz kierunek i typ sortowania, przykładowo wg ilości komentarzy), lista kategorii poradników (możemy zmienić domyślną ilość) oraz lista tagów poradników (możemy zmienić domyślną ilość i wybrać czy ma to być lista w formie poziomej czy pionowej).

Wszystkie strony oferowane przez tą wtyczkę posiadają swoje oddzielne szablony, które możemy nadpisać. W efekcie jeżeli chcemy coś dodać, zmienić lub usunąć możemy to zrobić nadpisując domyślny szablon.

Poza opcją nadpisania domyślnych szablonów jest zestaw funkcji, który możemy włączyć/wyłączyć z poziomu kokpitu i dedykowanej strony ustawień tej wtyczki:

  • zmiana domyślnego bezpośredniego odnośnika
  • zmiana domyślnej liczby artykułów z danej kategorii na stronie głównej bazy wiedzy
  • włączenie/wyłączenie wyszukiwarki
  • włączenie/wyłączenie okruszków, czyli nawigacji wyświetlanej nad polem wyszukiwarki
  • włączenie/wyłączenie sidebara bocznego na głównej stronie oraz zmianę jego położenia – po lewej lub po prawej
  • włączenie/wyłączenie sidebara bocznego na pozostałych stronach oraz zmianę jego położenia – po lewej lub po prawej
  • włączenie/wyłączenie komentarzy na stronach poradników
  • zmiana domyślnego głównego koloru
  • włączenie usunięcia wszystkich danych przy odinstalowaniu wtyczki

WP Knowledgebase

Jeden komentarz

Jakiś komentarz?

Dodaj komentarz

Monstroid 2 (2018) to Cherry PopUps

WooCommerce czy Shopify

WooCommerce czy Shopify? Co wybrać?